poniedziałek, 9 września 2013

Kompetencje auditora - BHP

Kompetencje powinny być oceniane w procesie uwzględniającym:
osobiste zachowanie i zdolność do stosowania wiedzy i umiejętności
zdobytych poprzez:
edukację,
pracę,
szkolenia i
doświadczenie audytorskie.
Wg poprzedniej wersji ISO 19011 zaleca się, aby auditorzy posiadali: co najmniej pełne wykształcenie średnie, umiejętność jasnego i płynnego formułowania myśli i koncepcji ustnie i pisemnie, umiejętności auditorskie zdobyte w czasie szkoleń udokumentowane egzaminem pisemnym lub ustnym, co najmniej 4 lub 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnym wymiarze czasu pracy, w tym co najmniej 2 lata w pracy związanej z zapewnieniem jakości.
Doświadczenie auditora jakości:
uczestnictwo w co najmniej 4 auditach - minimum 20 dni (włączając przegląd dokumentacji,
rzeczywiste działania podczas auditu i opracowanie raportu z auditu), Oraz 3 pełne audity i nie mniej niż 15 dni doświadczenia w auditowaniu w drugiej dziedzinie (środowisko i BHP).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz